luni, 9 septembrie 2013

"Spune-mi cum iti hranesti corpul si iti voi spune cum iti traiesti viata! "

Ti-ai pus vreodata intrebarea daca atunci cand te doare ceva, corpul tau incearca de fapt sa iti comunice o stare mai profunda existenta la nivel mental sau emotional?

Dar atunci cand ai pofta de dulce? Oare organismul tau chiar are nevoie de inghetata de care ti-e pofta pentru o buna functionare sau vrea sa iti transmita faptul ca ai un obicei defectuos sau o problema emotionala care trebuie rezolvata?  

Lise Bourbeau spunea in cartea "Asculta-ti corpul, prietenul tau cel mai bun" ca organismul tau este "atât de desãvârsit încât îti cunoaste foarte bine nevoile si stie în ce moment trebuie sã le manifeste. [...] Dacã ai încredere în trupul tãu, vei sti exact când sã mãnânci. Dacã ai încredere în trupul tãu, vei sti exact când îti este foame si de ce anume ai nevoie.

Aceasta lectura, precum si "Asculta, mananca si inceteaza sa te controlezi" a aceleasi autoare m-a determinat sa observ anumite semnale care as zice ca sunt doar manifestari de ordin fizic, ele fiind de fapt o reflectare a ceea ce se intampla in interiorul meu.

Pe principiul "Spune-mi ce prieteni ai si iti voi spune cine esti" se poate enunta o fraza adaptata : "Spune-mi cum iti hranesti corpul fizic si iti voi spune cum iti traiesti viata! "

Tu cum te alimentezi?

  • Mananci alimente sarate sau prea sarate? Gandeste-te la atitudinea ta in raport cu ceilalti! Incerci sa ii domini cumva, vrei sa ai mereu dreptate, sa ai ultimul cuvant de spus? Mie imi place sa mananc sarat, uneori adaug sare in mancare fara sa o gust. N-am putut sa nu observ in jurul meu ca persoanele care exagereaza cu sarea au o atitudine dominatoare. In cazul meu e una chiar foarte pronuntata.

  • Ce zici de dulciuri? Abuzezi in ceea ce priveste mancatul alimentelor dulci? Nu cumva esti prea exigent cu tine? Ia aminteste-ti cand ti s-a facut ultima data un compliment.... L-ai acceptat senin sau ai incercat sa te justifici? Se mai poate intampla de asemenea, sa folosesti dulcele alimentar pentru a te recompensa dupa o munca grea. De multe ori, abuzand de el, starea ta emotionala se inrautateste deoarece te vei simti vinovat. Eu am experimentat si am vorbit despre asta in articolul Divortul de monstrii alimentari, fara resentimente si dorinta de impacare.
 
  • De asemenea, condimentele folosite in cantitati exagerate in alimentatie pot fi o reflectarea a unei anumite atitudini fata de propria persoana. Tu cat de condimentat mananci? Prea condimentat? Nu cumva esti prea analitic? Te bucuri suficient de micile placeri ale vietii?

  • Cat de mult iti plac alimentele grele, cu continut ridicat de grasime? Oare vrei sa te pedepsesti incercand sa iti incarci organismul cu alimente greu de digerat? Cei care prefera acest gen de alimente simt de obicei dezgust fata de propria persoana sau au un profund sentiment de vinovatie.

  • Alimente crocante in exces....e posibil sa nu te apreciezi suficient Nu cumva te judeci prea mult fiind prea exigent cu tine? Cu grijile cum stai? Eu exagerez cu alimentele crocante. Am mai vorbit despre asta (Mancat Inconstient=>Mancat Excesiv). Si da, sunt perfectionista si nu accept la mine lenea si slabiciunea.

Te provoc sa iti observi obiceiurile alimentare timp de o saptamana. Cel mai bine ar fi sa iti notezi tot ce mananci deoarece de multe ori se poate intampla sa uiti. Provocarea asta mi-o asum si eu.

Vom confrunta apoi rezultatele si vom lua masurile corespunzatoare in cazul in care descoperim o corelatie intre modul in care ne hranim si anumite atitudini si comportamente. :-D Iar incepand cu saptamana viitoare, voi lansa o noua provocare referitoare la modul in care obisnuim sa mancam (lent, repede etc.) si substraturile acestuia.
Te invit asadar sa imi lasi un mesaj fie pe blog, fie pe mail (springfitjoy@gmail.com) sau pe pagina de facebook (https://www.facebook.com/fitnesssexjoy?fref=ts).

Pe curand si ....SPOR LA TREABA !!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu