vineri, 8 noiembrie 2013

Comportament alimentar a-nevoios

Concluzii => Sens => Solutii





Revin dupa o perioada mai lunga de pauza de scris deoarece am fost plecata din tara in interes de serviciu. Mi-as fi dorit sa postez lista de care am precizat in articolul anterior privind cunoasterea personala prin intermediul comportamentelor alimentare (apasa aici pentru vizualizare), dar cum o salvasem pe smartphone (care s-a dovedit a nu fi foarte smart pana la urma), mi s-a sters la un backup. Asa ca am luat-o de la capat. si ma prezint acum cu ea.

As  vrea sa descriu inainte insa experienta mea alimentara pe timpul celor 4 zile cat am fost plecata. De ce ?! Pentru ca mi se pare relevant modul in care o schimbare pe plan psihic influenteaza atat de mult inclusiv comportamentul nostru alimentar.

Ce s-a intamplat? Renuntand pentru cateva zile la rutina zilnica, am renuntat si la rutina alimentara.

In ce anume s-a transpus acest fapt? Intr-un mic exces in ceea ce priveste consumul de carbohidrati, in special de paste, patiserie si dulciuri... Un adevarat deliciu (ironic vorbind si nu numai :)) )!

Comportamentul alimentar a fost in stransa legatura cu elementul de socializare, avand in vedere ca nu am mancat niciodata singura cat am stat acolo. Am fost si eu in randul lumii....si-a comandat lumea 3 feluri de mancare? Mi-am comandat si eu ! A infulecat lumea desert? Am infulecat si eu !

Si cum scopul calatoriei a fost unul profesional, intr-una din zile am avut de sustinut o prezentare. Ce-a putut sa reprezinte asta oare daca nu o sursa veritabila de stres? Datorita stresului, n-am putut manca foarte mult inainte de prezentare.

Dupa sustinere insa, ce crezi ca am patit? Am avut impulsul de a manca tot ce vedeam. Si cam asta am si facut. Si referitor la motivele de care discutam, doua se evidenteaza puternic in cazul de fata : emotie si recompensare.

Relaxata fiind astfel dupa prezentare si dupa portiile consistente de paste si croissante cu ciocolata, m-am intors pe meleagurile natale. Am intrat rapid la regim de "dezintoxicare", organismul mi-a cerut-o urgent.

Ce vei putea observa? In primele 2 zile am consumat mai putini carbohidrati. Primul efect a fost reducerea senzatiei de balonare si de asemenea, scaderea poftei de mancare (veste buna). :)

Ce am realizat prin crearea acestei liste? Am ajuns sa constientizez atunci cand mananc din alte motive decat de foame si sa imi cunosc mai bine starile fizice si psihice pentru a putea inlatura cauza.

Precizarea pe care vreau sa o fac e ca lista nu reprezinta un meniu corect calitativ, iar cantitativ el este adaptat la consumul meu de energie.

Te invit sa arunci o privire peste el si peste concluziile ce le-am formulat:

Luni
ora 8 - mozzarela cu rosie - foame
         - o cafea - obisnuinta
ora 13 - o cutie de branza de vaci cu fulgi de migdale -foame
           - 2 oua fierte cu rosii
           - un pumn de caju 
ora 15 - o cafea - obisnuinta
ora 19 - quinoa cu mozzarela, ciuperci si sos de rosii -foame
           - un pumn de caju
ora 22:30 (dupa antrenament) - un iaurt 2% cu nuca de cocos si fulgi de migdale -foame, dar am mancat mai mult decat aveam nevoie

Marti
ora 8 - quinoa cu branza de oaie si sos de rosii
         -o cafea
ora 13 - salata cu somon, morcovi, ceapa, ciuperci, ulei de masline -foame
ora 14:30 - o cafea cu lapte -obisnuinta
ora 16:00 - o cafea cu lapte - stres inainte de o sustinere a unui proiect
ora 18:30 - o cutie de branza de vaci cu smantana - foame
                - nuca de cocos cu cacao, lapte si fulgi de migdale - nevoia de a manca ceva
ora 22 (dupa antrenament)- jumatate de ananas

Miercuri- stare emotionala proasta => mancat mai mult 
ora 8 - un ou fiert cu rosie - foame
         - mozzarela cu rosie
         - o cafea - obisnuinta
ora 13 - pastrav la grill cu legume la grill - foame
           - cafea cu lapte - obisnuinta
ora 15:30 - cafea cu lapte - plictiseala, lipsa unei activitati motivante
ora 16:30 - un mar si o pruna - nervi, frustrare => muscat cu furie din alimente
ora 18:30 - o cutie de branza de vaci - foame
                - salata din rosii, castraveti, ciupercii, branza - frustrare
                - nuca de cocos cu cacao si fulgi de migdale
                - migdale
ora 22. (dupa antrenament) - jumatate de ananas

Joi => simteam un nod in gat si ca nu imi trebuia sa mananc, in acelasi timp simteam nevoia sa mananc ceva, orice
ora 7:45 - mozzarela si branza de oaie cu rosie- foame
              - o cafea
ora 10 - un mar si o banana - obisnuinta
ora 14 - paste cu sos de rosii, masline si capere - foame
ora 15:30 - o cafea
ora 18 - nu am notat pe moment si nu mai retin ce am mancat :-(
ora 22  (dupa antrenament) - 2 cani de lapte - cu siguranta am mancat mai mult decat aveam nevoie, pt
             relaxare
           - fructe uscate

Vineri
ora 8 - quinoa cu branza si sos de rosii - foame
         - o cafea - obisnuinta
ora 10 - o cafea - obisnuinta
ora 13:30 - o cutie de branza de vaci - foame
                - o punga de migdale (100g)
cateva boabe de struguri - pofta
ora 18 - dezastru !!! - simteam ca nu ma pot opri din mancat, sfarsit de zi, de saptamana (una grea)=>mancat pentru a ma relaxa cat mai repede
           - mozzarela cu rosie - foame
           - quinoa cu rosii uscate si mozzarela
           - caju
           - quinoa cu lapte, cacao, fulgi de migdale si stafide
           - o cafea cu lapte
ora 23:30 - humus cu lipie - socializare cu prietenii in oras, relaxarea de vineri seara...
               - cafea cu lapte

Sambata
ora 8 - nuca de cocos cu cacao si fulgi de migdale - foame
ora 13 - mozzarela cu rosie - foame
           - 3 pumni de caju
ora 18 - un mar - foame sau sete?!
ora 20 - un iaurt - foame
ora 21:20 - supa crema de ciuperci cu crutoane - foame
ora 22:30  (dupa antrenament) - un mar , fructe uscate

Duminica
ora 8 - 2 oua fierte cu rosii  - foame, simteam nevoia de a manca oua
         - o cafea cu lapte - obisnuinta
ora 13 - piept de pui cu ciuperci sote si rosii - foame
ora 17 - fulgi de migdale cu fructe uscate- nevoie de dulce acuta , cred ca din cauza oboselii
ora 18 - cafea cu lapte - socializare cu prietenii
ora 20 - salata cu pastrav, capere, masline, rosii, parmezan - cred ca mai mult pofta, dar si lene de a-mi pregati altceva pt ca asta o aveam in frigider deja preparata
        - migdale, caju, stafide - pofta

Concluzii => sens => solutii:
- masa din jurul orei 18 e cea mai bogata => caut o forma de relaxare rapida, prin mancare => incerc sa ma relaxez altfel decat prin mancare
- in zilele cu incarcatura emotionala mare, am mancat mai mult => incerc sa imi reprim nervii si frustrarile mancand => identific emotia si nu o mai reprim, ma eliberez de ea prin acceptare sau....prin miscare! :-D
- dupa fiecare masa simt nevoia de rontaiala (nuci, cafea, desert etc.) => identific o lipsa pe care o resimt de multe ori pe care incerc sa o acopar mancand => aman momentul de rontaiala deoarece astfel uit sa mai mananc
- mananc la aceleasi ore, aceleasi alimente => obisnuinta => incerc sa imi ascult mai mult organismul si sa ii ofer ce are nevoie, cand are nevoie
- 90% nu e mancare gatita de mine sau e negatita => lene, dependenta => ma mobilizez sa gatesc ce-mi place si ce e sanatos pentru mine


A ta lista cum se prezinta ? Imi doresc ca lista fiecaruia dintre noi sa contina doar motivul "foame" si alimentele mancate de nevoie. Astfel ii oferim organismului ce are el nevoie. Te astept cu intrebari si comentarii pe mail (springfitjoy@gmail.com), pagina de facebook (https://www.facebook.com/fitnesssexjoy) sau pe blog.

Pe curand si ....SPOR LA TREABA!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu